top of page

Viktig information till er med Bojplats

  • Thomas Berggren
  • 25 mars
  • 1 min läsning

Borttagning av frigolitbojar – miljöinsats på vårens städdag


Hej alla med båtplats med boj!


Vi i båthamnssektionen vill uppmärksamma er på att frigolitbojar kommer att tas bort under vårens städdag 25/4. Detta gör vi av miljöskäl, eftersom frigolit släpper material i vattnet och bidrar till nedskräpning och påverkar både djurliv och vattenkvalitet.

Vi önskar att alla med bojplats i stället använder plastboj, som är bättre ur miljösynpunkt och håller längre. Borttagning gäller på följande båtplatser:

57–69, 182–190, 164–181 samt 300–313.


Vi kommer fästa en lina från kätting/lina till er bryggplats, så ni lätt kan fästa er nya boj.


Ta gärna kontakt med oss om du har frågor eller behöver råd kring bytet till plastboj. Tillsammans gör vi hamnen mer hållbar – Så att vi kan fortsätta att hålla Vålarö rent och fint.

 

Thomas Berggren, ansvarig Vålarö båthamnar

 
 
Vålarö Cup

Varje år anordnas tennisturneringen Vålarö Cup på tennisbanan nära Maltbacken. I år är det 24-26 juli. Kontakta gärna Anders Källhed S20 vid frågor.

 
 
Fakturering medlemmar

Fakturering av medlemsavgiften för Vålarö samfällighet sker den 1 juni. Majoriteten av fakturorna kommer att sändas ut via mail. Saknas mailadress så kommer fakturan med ordinarie postgång. Har ni int

 
 
Friskis & Svettis

Varmt välkomna på gympa i Morhamnsviken kl 10.00 på onsdagar med start den 24 juni till onsdagen den 29 juli. Alla kan vara med efter sin förmåga. Ska bli jättekul att ses igen 😃 Birgitta Bergman S6

 
 

Välkommen till Vålarö!

© 2025 för Vålarö Samfällighetsförening

bottom of page